Crnogorci: “PUSTITE SRBE BEZ TESTOVA” / Evo kada PADA ODLUKA

101

Osim o predstojećim izborima, jedna od glavnih tema u Crnoj Gori je i dalje otvaranje granice prema Srbiji, tačnije ukidanje obaveznog testiranja za turiste koji dolaze iz naše zemlje.

Razlog je krajnje pragmatičan, tačnije ekonomske prirode, pošto se tamošnji turistički radnici nadaju da bi srpski turisti mogli da im koliko-toliko izvuku turističku sezonu krajem avgusta i tokom septembra.

Preko najvećeg graničnog prelaza Dobrakovo, od otvaranja granica do 15. avgusta prošlo je 7.500 putnika.

Plaže u Budvi su i dalje poluprazne

Plaže u Budvi su i dalje poluprazneFOTO: RAS SRBIJA

 

Plaže u Budvi su i dalje poluprazne

– Ukoliko se uporedi period od 1. januara do 22. avgusta prošle godine sa istim periodom ove godine broj putnika je manji za 79,55 odsto. Od otvaranja granica 15. avgusta do prekjuče, u proseku, preko graničnog prelaza pređe oko 1.550 putnika. Za isti period prošle godine u proseku prelazaka preko graničnog prelaza bilo je 19.750 putnika – rekao je za “Vijesti” Veselin Novović, komandir stanice granične policije Bijelo Polje.

Ukidanje PCR testa za srpske turiste zagovaraju i autobuski prevoznici.

– Imamo dve aktivne linije za Srbiju, do Beograda i Subotice iz Herceg Novog. Obe trenutno posluju na granici profitabilnosti, za sada samo pokrivaju tekuće troškove jer su popunjene svega 30 odsto u najvećoj meri zbog neophodnosti testova za prelazak granice – rekao je za “Pobjedu” Radivoje Kovačević direktor firme “Božur”i dodao da je interesovanje za putovanje veliko, ali da su testovi problem.

I “Srbija voz” je spreman odmah da uspostavi železnički saobraćaj sa Crnom Gorom i pokrene vozove na relaciji Beograd-Bar.

– Čeka se odluka crnogorskih vlasti u vezi sa ukidanjem obaveznih PCR testova za vozno osoblje – izjavio je direktor “Srbija voza” Jugoslav Jović.

Kako je rekao, vozovi su dezinfikovani, označeni su ulazi i izlazi, kao i mesta za sedenje i slično. Prema njegovim rečima postoji veliko interesovanje putnika za pokretanje linije Beograd-Bar, prvo bi se razgovaralo samo o noćnom vozu koji bi išao svakodnevno, ali i da bi mogao da bude pokrenut i dnevni voz.