Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije nedavno je objavilo Nacrt prostornog plana za infrastrukturni koridor Beograd-Južni Jadran, konkretno za dionicu Požega-Boljare.
Ova trasa će proći kroz nekoliko opština, uključujući Požegu, Arilje, Ivanjicu i Sjenicu, i proteže se preko značajnih prirodnih terena kao što su Dolina Moravice, planine Javor i Golija, te kroz široku Peštersku visoravan.
Budući autoput je dio šireg projekta koji nastavlja na autoput “Miloš Veliki”, i dizajniran je da obezbjedi brzu i sigurnu vezu od Požege preko Arilja, Ivanjice i Sjenice, sve do Boljara na granici sa Crnom Gorom. Uz očekivane saobraćajne trake i zaustavne trake za obe strane, autoput je projektovan za brzine od 100 do 120 km/h.
Koridor autoputa počinje posle petlje “Prilipac”, koja pripada dionici autoputa Požega-Kotroman, pruža se ka jugu dolinom rijeke Moravice po ravničarskom i blago brdovitom terenu, dok posle Ivanjice ulazi u planinski predio i prolazi između padina Javora na zapadu i Golije na istoku i penje se na Peštersku visoravan, kojom se u pravcu juga pruža do Duge Poljane i graničnog prelaza Boljare.
Granica Prostornog nalazi se na dijelovima teritorija opština Požega – katastraske opštine Gorobilje, Lopaš, Milićevo Selo, Pilatovići, Prilipac;
Arilje – KO Arilje, Bogojevići, Vigošte-Pogled, Virovo, Grdovići, Dragojevac, Latvica, Mirosaljci, Stupčevići, Trešnjevica, Cerova; Ivanjica – KO Bedina Varoš, Bratljevo, Budoželja, Vasiljevići, Grleđica, Dubrava, Erčege, Ivanjica, Komadine, Kosovica, Mana, Medovine, Prilike, Radaljevo, Rovine, Rokci, Sveštica, Smiljevac i Šume;
i
Sjenica – KO Boljare, Brnjica, Buđevo, Vrsjenice, Goševo, Doliće, Dragojloviće, Draževiće, Dujke, Žitniće, Zaječiće, Kamešnica, Kijevci, Krće, Raždaginja, Rasno, Raškoviće, Stup, Tuzinje, Ugao, Cetanoviće i Štavalj.
Izgradnja ove trase ne samo da će olakšati transport i logistiku unutar Srbije već i poboljšati povezanost sa crnogorskom obalom i dalje ka Jadranskom moru. Takođe, planirani su brojni mostovi i tuneli koji će omogućiti nesmetan prelaz preko zahtevnih geografskih prepreka.
4) Denivelisana raskrsnica “Duga Poljana” na stacionaži km 220+800, u funkciji veze sa postojećim državnim putem IB reda broj 29, i posredno preko njega sa opštinskim centrom i širim područjem Sjenice, područjem Specijalnog rezervata prirode “Uvac” i Novoj Varoši na zapadu, odnosno sa Tutinom i Novim Pazarom na jugoistoku;5) Denivelisana raskrsnica “Karajukića Bunari” na orijentacionoj stacionaži km 240+000, u funkciji veze sa postojećim državnim putem IIA reda broj 197 i postojećim državnim putem IIA reda broj 202 i posredno preko njih sa Sjenicom na severozapadu i Tutinom i Novim Pazarom na istoku.
Javni uvid u prostorni plan je otvoren do 9. jula, pružajući građanima priliku da se upoznaju sa detaljima i eventualno učestvuju u daljem planiranju.