Novi Pazar – Odluka Gradske uprave Novog Pazara da poveri ugovor o oglašavanju dnevnom listu Informer, izazvala je oštre reakcije javnosti i negodovanje velikog broja građana, dok gradske vlasti ističu da je sve sprovedeno u skladu sa zakonom.
U saopštenju objavljenom na zvaničnoj Fejsbuk stranici Grada, navedeno je da je ugovor o objavljivanju oglasa, konkursa i obaveštenja dodeljen kompaniji Insajder tim iz Beograda, izdavaču kontroverznog tabloida Informer, na osnovu javne nabavke u kojoj su ispoštovane sve zakonske procedure.
- “Zakon jasno definiše da svi mediji koji ispunjavaju uslove imaju pravo da učestvuju u postupku,” navodi se u objavi Gradske uprave. “Shodno tome, grad je doneo odluku o dodeli ugovora kompaniji Insajder tim (izdavač lista Informer).”
Prema navodima iz iste objave, na tender su stigle dve ponude: Politika novine i magazini sa cenom od 160.400 dinara i Insajder tim sa ponudom od 112.800 dinara, obe bez PDV-a. Procenjena vrednost nabavke bila je 1.256.000 dinara.
Međutim, ova odluka naišla je na osudu dela građana koji smatraju da ovakav potez lokalne vlasti predstavlja davanje javnog novca mediju koji je višestruko optuživan za kršenje profesionalnih i etičkih standarda. Posebno se podseća da je tabloid Informer samo u drugoj polovini prošle godine prekršio Kodeks novinara Srbije čak 1.314 puta – što u proseku iznosi više od sedam puta dnevno.
Zbor građana Novog Pazara pozvao je lokalnu vlast da ne potpisuje ugovor sa ovim listom, ističući da je Informer „na najbrutalniji način targetirao i vređao profesore, studente i njihove porodice, nazivajući ih udbašima, državnim neprijateljima i teroristima”.
Uprkos reakcijama, gradska vlast navodi da nije prvi put da se ovakav model oglašavanja koristi i da je prethodnih godina ugovor dodeljivan drugim dnevnim listovima sa nacionalnom pokrivenošću, uključujući Večernje novosti (2022), Kurir (2023) i Alo (2024).
Ostaje da se vidi da li će pritisak javnosti uticati na moguću promenu odluke ili makar na buduće prakse oglašavanja lokalne samouprave, posebno u pogledu izbora medijskih partnera čiji kredibilitet i etički standardi nisu dovedeni u pitanje.