Novi Pazar, grad bogate istorije i jedinstvene kulture, sve češće postaje tema razgovora kada je reč o turističkoj ponudi Srbije. Ipak, građani smatraju da je promocija grada često jednostrana i da bi se trebala proširiti van gastronomskih specijaliteta poput mantija i ćevapa.
U anketi sprovedenoj za Free Media, stanovnici Novog Pazara izneli su mišljenja o tome kako vide promociju svog grada i šta bi trebalo poboljšati kako bi privukli veći broj turista.
Jedan od učesnika ankete istakao je da Novi Pazar ima toliko toga da ponudi i da nije potrebno ništa menjati, već samo više pričati o lepim stranama grada.
- „Imamo prelepo šetalište, bogatu kulturnu baštinu, puno omladine i pozitivne energije. Smatram da bi malo više reklame i priče o Novom Pazaru sigurno privuklo više ljudi da ga posete,“ rekao je jedan od ispitanika.
Turističke atrakcije poput srednjovekovnog manastira Sopoćani, brojnih džamija, stare čaršije i drugih istorijskih znamenitosti često su u senci poznate kuhinje, iako grad ima mnogo toga da ponudi.
- „Najvrednije što imamo su kulturno-istorijski spomenici, stari grad i gostoljubivi ljudi. To su stvari koje treba isticati u promociji, a ne samo hranu,“ dodao je drugi građanin.
Mnogi građani su istakli da je ključno da se digitalni alati poput društvenih mreža bolje iskoriste za promociju grada.
- „Potrebno je da se angažuju sajtovi i društvene mreže kako bi promovisali Novi Pazar, ne samo u Srbiji već i u inostranstvu. Bolja online prezentacija i aktivnija promocija turističkih potencijala mogu značajno doprineti povećanju broja posetilaca,“ naglasio je jedan od anketiranih.
Pored digitalne promocije, predložene su i nove kulturne manifestacije i događaji namenjeni mladima, koji bi dodatno obogatili turističku ponudu grada.
- „Organizovanje više kulturnih događaja, festivala i koncerata može pomoći da se Novi Pazar prepozna kao mesto koje nudi raznovrstan sadržaj za sve generacije,“ dodao je jedan učesnik ankete.
Jedan od najčešće ponavljanih odgovora u anketi odnosio se na toplinu i gostoprimstvo Novopazaraca, što je često presudan faktor zbog kojeg se turisti ponovo vraćaju.
- „Sama srdačnost i ljubaznost naših ljudi tera posetioce da se vrate. Ko jednom dođe, uvek želi ponovo da poseti Novi Pazar,“ zaključio je jedan od ispitanika.
Iako je hrana nesumnjivo važan dio identiteta Novog Pazara, jasno je da građani žele širu promociju grada, koja će obuhvatiti njegovu bogatu istoriju, tradiciju i turistički potencijal. Ostaje da se vidi da li će nadležne institucije i turističke organizacije poslušati ove sugestije i unaprediti strategiju promocije ovog našeg jedinstvenog grada. Pogledajte anketu ispod teksta.