Državni univerzitet u Novom Pazaru (DUNP) čeka na završetak akreditacije novih studijskih programa, uključujući ekonomiju, srpsku književnost i jezik, te turizam, izjavio je za Radio Sto plus prorektor za nastavu, prof. dr Milovan Bratić. On je istakao da je proces akreditacije ključan za stabilno funkcionisanje ove visokoškolske ustanove, koja se u prethodnom periodu suočila s brojnim izazovima. Pre desetak dana Univerzitet je dobio rješenje o akreditaciji kao institucije, što je osnovni preduslov za rad i upis novih generacija studenata.
Bratić govori da je završena i predata kompletna dokumentacija za dobijanje akreditacije osnovnih i master studija ekonomije, srpske književnosti i jezika, kao i za novi studijski program turizma. Ispunjeni su svi uslovi i očekuje se da u junu bude omogućen upis studenata na ove programe.
Po njemu proces akreditacije studijskog programa prava suočen je s određenim poteškoćama. Zbog blokade Univerziteta nije bilo moguće završiti postupak akreditacije, ali postoji nada da će, ukoliko se situacija stabilizira u narednih mjesec dana, i taj proces biti okončan. Tokom postupka akreditacije pojavili su se i problemi u vezi s angažmanom nastavnog kadra. Određeni broj profesora nije pokazao dovoljno posvećenosti procesu, a umjesto aktivnog doprinosa, neki su opstruirali rad, čime su onemogućili pravovremeno dobijanje dozvola za studijske programe, s namjerom da kasnije okrive rukovodstvo Univerziteta.
Državni univerzitet u Novom Pazaru u proteklom periodu izgubio je akreditaciju za četiri studijska programa, što je značajno otežalo rad ove visokoškolske institucije. Prošle godine, uoči septembarskog upisnog roka, akreditirana je jedino psihologija, dok su tri studijska programa ostala bez dozvole za upis novih studenata. Bratić je izrazio uvjerenje da će proces akreditacije novih programa doprinijeti stabilizaciji Univerziteta i povećanju broja studenata u narednim godinama.
Postavlja se ozbiljno pitanje kako je moguće da je bosanski jezik, koji je od suštinskog značaja za identitet Bošnjaka u Sandžaku, na tako potcjenjivački način izbačen iz Univerziteta. Ovakav odnos prema bosanskom jeziku otvara dilemu o statusu Bošnjaka u obrazovnom sistemu i nužnosti zaštite njihovih prava u akademskoj zajednici.