Od djetinjstva do preduzetništva: Priča o Demiru Kasumoviću i porodičnom biznisu “Wagen”

738

Bjelopolje, Sandžak – U malenom gradu Bjelopolju, jedna priča o preduzetništvu izdvaja se kao inspiracija za mlade i pokazuje kako predanost, rad i vizija mogu oblikovati budućnost. Demir Kasumović, mladić koji je sa samo sedam godina počeo pomagati ocu u porodičnom biznisu, danas je primer uspeha i inovacije u svetu auto industrije.

Porodična firma “Wagen”, koja je osnovana pre više od 35 godina, danas je poznata po svojoj predanosti kvalitetu, inovacijama i obuci mladih. U srcu ovog uspeha nalazi se Demir, čija je strast prema automobilima i poslovanju rasla zajedno sa njim.

“Od malih nogu, pomagao sam ocu u firmi. Kako sam rastao, tako je rasla i moja ljubav prema ovom poslu. Shvatio sam da mogu dobro zarađivati, pa sam odlučio da preuzmem deo odgovornosti”, rekao je Demir za VBP portal.

Sa 22 godine, Demir je odlučio da proširi porodični biznis osnivanjem firme “Wagen guma”, specijalizovane za prodaju i servisiranje guma. Ovaj potez ne samo da je pokazao njegovu preduzetničku smelost već je i doprineo diversifikaciji usluga koje firma nudi svojim klijentima.

Jedan od ključeva uspeha firme “Wagen” je njihova posvećenost zapošljavanju i obuci mladih.

“Od 100% zaposlenih, mladi čine 70%. Cenimo brzinu, fleksibilnost i svežinu ideja koje mladi donose u naš tim”, ističe Demir.

Saradnja sa lokalnim srednjim školama omogućila je firmi da pruži praktičnu obuku učenicima, neki od kojih su nakon prakse postali stalni članovi tima.

Međutim, izazovi u pronalaženju kvalifikovane radne snage i odliv mladih u inostranstvo su problemi sa kojima se i “Wagen” suočava.

“Uvek nam nedostaje radnika. Pokušavamo da privučemo mlade, ali često vidimo veću želju za odlaskom nego za radom kod kuće”, kaže Kasumović.

Ipak, uz podršku državnih subvencija, “Wagen” je uspeo da investira u nove mašine i tehnologije, čime je osnažio svoju konkurentnost i kvalitet usluge. Demir veruje da bi veća podrška preduzetnicima i lakši pristup resursima mogli podstaći više ljudi da pokrenu vlastiti biznis i doprinose lokalnoj ekonomiji.

Za mlade koji razmišljaju o preduzetništvu, Demir ima jasan savet:

“Bez straha krenite ka svom cilju. Danas postoji mnogo mogućnosti, i sa pravim pristupom, sve je dostižno.”

Demirova priča je primer kako jedna porodična firma može postati stub lokalne zajednice i inspiracija za buduće generacije. Sa vizijom, radom i predanošću, “Wagen” nastavlja da gradi put ka uspehu, dokazujući da su snovi dostižni čak i u malim gradovima poput Bjelopolja.




Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *