Učenik se obesio jer nije mogao da popravi jedinicu?

2350

Niz tragedija u Srbiji nastavljen je u subotu, učenik druge godine Srednje tehničke škole „15. maj“ u Prokuplju, izvršio samoubistvo nakon što je, navodno, shvatio da ne može da popravi ocenu, rekli su za Alo meštani sela iz okoline Prokuplja.

„Kada su skratili školsku godinu, profesorka, navodno, nije htela da mu popravi jedinicu i dete se obesi“, rekao je izvor blizak ovoj porodici, a javlja Alo.

Kako je za Alo! ispričala direktorka škole, dečak je bio učenik II razreda Tehnička škole „15. maj“ iz Prokuplja.

U Policijskoj upravi Prokuplje potvrđeno je Jugmedii da je slučaj samoibistva vešanjem dečaka, starog, 16 godina, prijavljen u subotu 21 čas. „Policija još ne zna koji su motivi ove tragedije i to će se tek utvrditi“, rečeno je.

„U petak, 2. juna, pre nesretnog događaja, učenik je bio na nastavi u prepodnevnoj smeni. Nije se požalio nikome u školi da ima bilo kakav problem. Nisu primećene nikakve promene u ponašanju učenika. On se ni ranije nije žalio da ima neki problem u školi. Odeljenski starešina je imao dobru saradnju sa njim i njegovim roditeljima. Đak i njegovi roditelji do sada nisu imali pritužbe na rad škole i nastavnika”, rekla je direktorka, i dodala da, iako je tako rečeno, dečaku nije bila zaključena jedinica ni iz jednog predmeta.

“Dana 2. 6. 2023, dan pre nesretnog događaja, učenik nije imao ni iz jednog predmeta predloženu zaključnu ocenu nedovoljan (1). Ja kao direktor škole i moji saradnici smo duboko potreseni ovim događajem i još jednom izjavljujemo najiskrenije saučešće porodici tragično preminulog učenika”, rekla je za Alo! direktorka te škole Biljana Milenković.

Prema rečima psihologa Milice Milkić, uz ogradu da ne bi da komentariše konkretan slučaj jer ne možemo znati šta se tačno desilo u Prokuplju, čim se desi nešto ovako, znamo da je zakazala komunikacija između roditelja, deteta i nastavnika.

“Nekoj deci ocena kao ocena nije motiv za postignuće kao što je onoj deci koja uče da bi osetila neko unutrašnje zadovoljstvo. Ako roditelj ucenjuje dete da mora da ima dobre ocene, onda detetov motiv bude izbegavanje kazne i strah. Taj pristup nije dobar. Tu ni petica nije dobra za dete, jer ono neće moći da ima unutrašnje osećanje zadovoljstva. Kada roditelj kaže nemoj da mi se vraćaš kući bez te i te ocene, onda je tu strah, nesigurnost, tuga, predstava da ga roditelji ne vole ako nema neko postignuće”, kaže psiholog za Alo!

Uvek treba sa decom razgovarati koje je ponašanje dobro ili loše, a ne ponašanje poistovećivati sa ličnošću, ističe ona.

“Tvoja jedinica je loša, to što nisi učio je loše, ali to ne znači da si ti loš – ovo je ono što treba da kažemo detetu. Češća su samoubistva i uopšte loša ponašanja kod dece koja dobijaju takve kritike roditelja gde im se govori da to što imaju loše ocene znači da su oni loša deca”, poručuje psiholog roditeljima.

Nastavnici, uključite se!

Kada su nastavnici u pitanju, psiholog kaže da se nikako ne sve kriviti nastavnica za samoubistvo, ali da na njima jeste odgovornost jer treba da obrate pažnju na ponašanje i osećanja učenika.

“Ne mislim da nastavnici sada zbog vanredne situacije treba da poklanjaju ocene. To zavisi od stila koji su do sada koristili – imamo one koji su uvek poklanjali na kraju godine i one koji su uvek bili strogi. Takvi treba da ostanu i sada. Ipak, oni moraju da pokažu malo interesovanja. Da pitaju dete: „Zbog čega ti zadnjeg dana škole prihvataš jedinicu?“, da porazmisle, pogledaju, ispitaju situaciju”, kaže Milica Milkić za Alo!.

Bio je dobar i druželjubiv

Kako je istakla direktorka, učenik je bio vedrog duha, komunikativan i druželjubiv. Imao je puno prijatelja u školi, kako među svojim vršnjacima tako i među učenicima starijih razreda. Nije izostajao sa nastave i imao je primerno vladanje. Prvi razred je završio s dobrim uspehom.

Izvor Alo




Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *