Zoranić: Godinama lobiram za izgradnju pruge do Novog Pazara, SPP krade moju inicijativu i projekat

918

Ovih dana u javnosti je ponovo aktuelizirana priča o projektu izgradnje željezničke pruge Raška – Novi Pazar. Ideja o povezivanju Novog Pazara željeznicom nije nova. Dok je ovaj grad bio u sastavu Osmanskog carstva, postojali su planovi da se prugom povežu Sarajevo, Novi Pazar i Skoplje. Slična trasa je bila aktuelna i dvadesetih godina prošlog vijeka u Kraljevini Jugoslaviji.

Novi Pazar je jedini grad u regiji koji broji više od 120 hiljada stanovnika, a nema željeznicu. Prva inicijativa za izgradnju željeznice kroz Sandžak i Novi Pazar pokrenuta je prije 140 godina, u vrijeme kada je ova regija svijim geostrateškim položajem igrala važnu međunarodnu ulogu, pisala je prije nekoliko godina Anadolija.

Planovi, inicijative i obećanja za izgradnju pruge kroz Sandžak su dolazili uglavnom pred ratove i izbore. Od turskog vakta pa sve do sada Novi Pazar kao najveći grad regije i dalje čeka vozove.

Priča o pruzi Raška Novi Pazar ponovo je oživjela u poslednje dvije decenije. Skoro da nema političara koji, naročito u izbornoj kampanji, nije “gradio” prugu, pisao je svojevremeno list “Politika”.

Dugogodišnji ministar uVladi Srbije Rasim Ljajić je više puta isticao da je nakon autoputa Beograd – južni Jadran, pruga od Novog Pazara do Raške najvažniji strateški projekat za ovaj dio Srbije.

Prugu Novi Pazar – Raška Novopazarcima je obećavao kao kapitalni objekat i Velimir Ilić i bivši direktor Željeznica Srbije Milanko Šarančić i Sulejman Ugljanin, navodi “Politika”.

O nužnosti izgradnje dvadesetak kilometara željezničke pruge, koja bi oživjela novopazarski kraj i ovaj grad povezala sa Raškom i postojećom prugom Kosovska Mitrovica – Kraljevo, slažu se i političari i privrednici.

No, ovih dana jedna politička opcija u Sandžaku, Stranka pravde i pomirenja (SPP) Muamera Zukorlića sve zasluge za realizaciju ovog projekta želi prigrabiti isključivo za sebe.

Kasim Zoranić 2018. godine sa direktorima i rukovodiocima Željeznica Srbije

Nakon što je prije dva dana ministar građevinarstva Tomislav Momirović izjavio je da će se u narednom periodu graditi i pruga Raška-Novi Pazar i da se ozbiljno razmatra taj projekat, mediji bliski Zukorlićevoj stranci su podsjetili javnost na sporazum o saradnji i zajedničkom djelovanju koji je ova stranka nedavno potpisala sa Srpskom naprednom strankom u kojem je predviđena izgradnja željezničke pruge Raška-Novi Pazar-Bistrica.

Međutim, visoki funkcioner Sandžačke demokatske partije (SDP) i član Skupštine Željeznica Srbije, Kasim Zoranić, za portal Sandzačke.rs navodi da je Zukorlićeva stranka “ukrala” njegovu ideju i inicijativu i da javnost u Sandžaku žele ubijediti da su oni nekakvi esksluzivni borci za realizaciju ovog projekta.

“Sa članovima skupštine odlučujem o postavljenju svih direktora Željeznica Srbije, kao o svom radu i upravljanju ovim preduzećem. U Željeznici Srbije ne postoji nijedan predstavnik SPP, tako da su Zukorlićevi ukrali ne samo moju ideju i incijativu, nego i cijeli projekat koji je finalno završen. Ostalo je samo još ono glavno – da Vlada Srbije i Grad Novi Pazar daju koncesiju investitoru koji ima interesa da uloži i da ubira profit. Postoji i varijanta da se država zaduži kod neke razvojne domaće ili strane banke koja ima interesa da kreditira realizaciju ovog projekta”, kaže za naš portal Zoranić.

On ističe da godinama lobira da ovaj njegov projekat prođe sa Skupštine Željeznice Srbije na Vladu i da lično smatra da je željeznica bitnija od izgradnje aerodroma u ovom regionu, jer prijevoz željeznicom na stotinu puta jeftiniji od avio prijevoza, a od kamionskog prijevoza i na desetinu puta.

“To bi bio Sandzaku pored autoputa jedini prozor u svijet, jer jedan grad kada nema izlaz na more, kada nema plovnu rijeku, onda je železnica ta koja može da ekonomski preporodi naš kraj”, kaže Zoranić.

Kako je Kasim Zoranić pokrenuo inicijativu za izgradnju pruge Raška-Novi Pazar

Kako je Kasim Zoranić pokrenuo inicijativu za izgradnju pruge Raška-Novi Pazar

Komunisti obećali prugu pred izbore

Podsjećamo da su prvi ozbiljniji korak da se do Novog Pazara dovede pruga započet je krajem 1949. i početkom 1950. godine kada su komunističke vlasti Srbije, uoči izbora za Skupštinu FNRJ, uz pomoć radnih akcija započele izgradnju pruge Raška – Novi Pazar, u dužini od 20 kilometar, o čemu je prije nekoliko godina pisala Anadolija.

Omladinske radne akcije su uporno radile, čak su postavljeni i kolosjeci, lokalni list “Bratstvo” je u feljtonima pisao “Sa pruge Raška-Novi Pazar” ali su se već nekoliko mjeseci od početka izgradnje javili neki problemi u izgradnji pruge.

U tekstu agencije Anadolija se navodi da su komunističke vlasti, uz opravdanje da je počeo da se razvija i da bi mogao da se ugasi drumski saobraćaj, odustale od povezivanje Novog Pazara na željeznicu.  Ta inicijativa je trajala sve do osamdesetih godina, kada se konačno odustalo od tog projekta. U ranije planiranom koridoru pruge izgrađen je magistralni put Raška – Novi Pazar.

U oktobru 2011, takođe uoči izbora, lokalne vlasti Novog Pazara i aktuleni vicepremijer i ministar telekomunikacija i trgovine Srbije Rasim Ljajić najavili su izgradnju pruge od Raške do Novog Pazara uz mogućnost povezivanja sa rudnikom uglja Štavalj kod Sjenice i prugom Beograd – Bar. Ljajić je tada istakao da je poslije autoputa Beograd – južni Jadran, koji prolazi kroz Sandžak, ovo najvažniji strateški projekat za Sandžak predviđe Prostornim planom Srbije.

Prema projektu realizacije Saobraćajnog instituta CIP iz Beograda od 2007. godine tom prugom bi se povezalo područje jugozapadne Srbije sa ostalim regionima u Srbiji. Koridor nove pruge obuhvata dolinu rijeke Raške između magistralnog puta M-22 i starog puta Raška – Novi Pazar. Pruga je projektovana za brzine do 120 kmilometara na sat i dužine je oko 20 kilometara, navodi Anadolija.

Izvor: Sandzacke.rs




Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *