VEĆ ISKORIŠĆENI KODOVI: Novi problemi sa nagradnom igrom „Uzmi račun i pobjedi“

210

Izgleda da su stanovi koji se dele u nagradnoj igri „Uzmi račun i pobedi“ vrlo primaljive nagrade, jer sve više građana skuplja fiskalne račune iz prodavnica i učestvuje u njoj. Međutim, od početka cele priče mnogi su nailazili na razne probleme, a sad su se pojavili i – neki novi.

Ove godine, nagradna igra po prvi put ne podrazumeva slanje koverata sa računima, već građani putem aplikacije skeniraju račune i na taj način stiču pravo na učešće. E, upravo je tu i dolazilo do određenih problema, a izgleda da se oni i dalje nižu.

Već smo pisali o tome kako su neki od učesnika imali probleme sa registrovanjem računa, odnosno sa skeniranjem kodova. Sada se, sudeći po pisanjima na društvenim mrežama, pojavila nova problematika.

– Da li se i vama dešava da vam po raznim prodajnim mestima prodavci već iskoriste kod za unos povodom nagradne igre? Dobijete fiskalni račun, sve ok, ali kad probate da skenirate, piše da je iskorišten – požalila se jedna od Novosađanki na Fejsbuk grupi.

Većina onih koji su komentarišu tvrdi da je to nemoguće, jer trgovac nema kada da iskoristi kod od računa koji je tog momenta izdao, a mnogi su naveli i to da od nove fiskalizacije ne postoje kontrolne trake.

Ipak, izgleda da naša sugrađanka nije jedina koja je doživela to da kod koji je unela bude već iskorišćen.

– Meni se desilo. Suprug je kupio nešto, došao kući nakon sat i po, ja ukucam račun i dobijem poruku da je već iskorišćen. Račun jeste fizički bio kod nas, ali u programima za fiskalne kase postoji baza podataka svih računa sa PFR brojevima i vremenom izdavanja, tako da itekako neko može da zloupotrebljava podatke – tvrdi još jedna žena.

Ređi su oni koji su posumnjali u poštenje trgovaca, jer smatraju da oni nemaju ni vremena ni nadrealnih moći za tako nešto, a sam problem opravdavaju lošom aplikacijom, koja je već koji put pokazala razne mane.

Takođe, mnogi pri unosu pobrkaju slovo O i cifru 0, što isto može da dovede do neprihvatanja koda, ali ta je problematika, kako se čini, većini već poznata.

Određeni učesnici u ovoj temi naglasili su da im nisu prolazili računi sa nekih trafika ili iz određenih trgovinskih lanaca, a šuška se da ti računi nisu prošli u Poreskoj.

– Po Zakonu o fiskalizaciji, dozvoljeno je da fiskalna kasa privremeno radi i u oflajn režimu (bez veze sa internetom), u kom slučaju račun neće biti registrovan u sistemu Poreske uprave u datom trenutku. Međutim, poreski obveznik je dužan da u roku od pet dana od datuma izdavanja računa prosledi podatke o tom računu Poreskoj upravi, nakon čega se račun može smatrati ispravnim i uneti u aplikaciju. Ukoliko i nakon isteklog roka račun nije registrovan u Poreskoj upravi, možete prijaviti nepravilnost telefonom na brojeve 011/361 99 00 ili 011/347 90 61 ili putem linka – glasi objašnjenje u vezi sa poslednjom temom na sajtu ove nagradne igre, a pod odeljkom Najčešća pitanja.

Upravo preko tog linka možete postaviti pitanje u vezi sa nejasnoćama ili potencijalnim problemima oko učestvovanja, ukoliko ona već nisu postavljena, a odgovor organizatora objavljen.

U svakom slučaju, oni najuporniji koji kibicuju na glavne nagrade u vidu stanova ne odustaju, ali verujemo da će mnogi, usled komplikovanosti, dići ruke od učešća.

Podsetimo, ovu nagradnu igru, da bi motivisala građane da uzimaju fiskalne račune i tako pospeše borbu protiv sive ekonomije, u saradnji sa NALED-om, organizuje Vlada Srbije.

Kakva su vaša iskustva sa učešćem u pomenutoj nagradnoj igri?

Izvor mojnovisad.com




Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *