taksi

ZA TAKSITE SUBVENCIJE! ZA NOVO VOZILO 8000 EVRA BESPOVRATNO

1131

Prvi taksista ne samo u Prijepolju već i na teritoriji Zlatiborskog okruga koji je iskoristio subvenciju države u iznosu od 8000 evra za nabavku novog taksi vozila, bio je Muhamed Melunović. Za ovu vrstu subvencije je slučajno saznao nakon brojnih protesta i blokada taksista po ulicama Beograda još u vreme pandemije. Tada su taksisti od Vlade dobili obećanja da će preduzeti mere da se poboljšaju uslovi obavljanja taksi saobraćaja čime bi se popravila i opšta slika privrednog ambijenta u Srbiji.

Usledila je Uredba o uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane nabavke putničkih vozila za potrebe obnove voznog parka taksi prevoza kao javnog prevoza, a Melunović je, kako kaže, nakon mnogo birokratije i peripetija koje su neophodne da se prikupi potrebna dokumentacija, konkurisao i na kraju dobio novo vozilo. Jedan od glavnih preduslova je bio da je taksista registrovan od 2019. godine i da uredno uplaćuje poreze i doprinose. Za razliku od mnogih koji ovaj posao obavljaju na “divlje” Melunović se uklopio u traženu “sliku” tako da je bio među prvima na Okrugu a prvi u Prijepolju koji je dobio priliku da vozi novi automobil i ispunjava stroge standarde zaštite životne sredine.

MC Subvencije 2

http://www.listpolimlje.info/media/k2/items/cache/98d2cb42c245b23aead7d7c25521b644_XL.jpg

“Da nije bilo DOO “Bis” halo taksija i vlasnika, Čamila Stanića, ja verovatno ne bih saznao za ove povoljnosti. Zahvalan sam mu na kolegijalnosti i na tome što me uputio na pravu adresu i celu komplikovanu proceduru” kaže Melunović. “Bis” je inače prvo Društvo, koje je takođe apliciralo i dobilo na isti način 4 nova taksi vozila u svom voznom parku.

“Ove su subvencije za nas koji se bavimo taksi previzom veoma dragocene jer teško da bismo uspeli da obnovimo vozni park bez ovog vida podrške. Najveći problem u dobijanju subvencija predstavlja uslov koji se odnosi na uredno izmirivanje poreza i doprinosa a takvih je, među nama, veoma malo. Na ulici je mnogo taksita koji nisu ušli u ovu regularnu “brazdu”, dosta je divljih taksista koje niko ne kontoliše. Oni predstavljaju veliki problem ne samo za nas koji plaćamo poreze već i za državu koja ostaje bez svog prihoda”, kaže Stanic.

“Bis” je morao da ispoštuje još jedan uslov, a to je da taksi vozilo mora biti isključivo bele boje tako da crvena boja kao zaštitni znak ovog halo taksija neće biti na snazi tri godine. To je bio, naime, još jedan uslov za dobijanje subvencije jer se vozilo u tom periodu ne sme otuđiti niti mu se sme promeniti namenu.

Uredbom je predviđena subvencija u iznosu od 8.000 evra u dinarskoj protivvrednosti na dan plaćanja. Za novo putničko vozilo, taksi prevoznik je u obavezi da uplati 15 odsto od kupoprodajne cene vozila uz uslov da vozilo ne može biti jeftinije od 13.000 evra u dinarskoj protivvrednosti. Ova uredba je nastavak sprovođenja mera politike Vlade Srbije u oblasti zaštite životne sredine poslednjih godina i za njenu realizaciju je opredeljeno 150 miliona dinara.

U cilju smanjenja aero-zagađenja, koje je poslednjih godina imalo visok stepen negativnog uticaja po zdravlje ljudi i stanje životne sredine, za dobijanje subvencije i u 2022. godini neophodno je da nov automobil bude potpuno električni, hibridni ili na pogon na komprimovani prirodni gas sa najmanje euro 6 standardom u pogledu emisije izduvnih gasova.

Prema dostupnim podacima u Srbiji je registrovano 17.500 taksista, od toga 6.200 u Beogradu. Prema opštinskoj Odluci od pre nekoliko godina u Prijepolju dozvolu za rad može dobiti 185 taksista.

MC Subvencije 2

M.C.




Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *