Novopazarcima predstavljen put razvoja start up kompanije

429

Predstavnici start up kompanije “QAAANT” Marko Krečković i Borut Rismal preneli su mladim Novopazarcima iskustva i izazove sa kojima su se sretali prethodnih pet godina na putu ka uspešnom razvoju firme.
10 Jula, 2023
Oni su u Regionalnom inovacionom start up centru rekli da kompaniju čini ekipa programera i dizajnera, koji su za svoje potrebe došli do produkta koji danas koriste mnogi dizajneri.

Osnivači ove komapnije, registrovane u Sloveniji, su iz susedne Raške, prošli su prvi krug investicija, a očekuju sledeći koja se meri milionima dolara.

“Bilo je mnogo izazova na našem putu, pravili smo brojne greške, koje su nas one naučile nečemu, što je i start up u suštini. Put razvoja start upa je nešto drugačiji nego kod klasičnih kompanija. Svi koji se bave tehlologijom požele da krenu ovim drugim putem, koji realno bude mnogo kreativniji, ali izazovniji, ali na kraju rezultat je značajniji u smislu nekog svog produkta”, rekao je Marko, jedan od osnivača “QAAANT-a”

Koordinator razvoja kompanije Borut Rismal ocenjuje da je svako preduzeće poput deteta, sa svakodnevno mnogo otvorenih pitanja.

“To su ozbiljni izazovi, kao i u sportu, gde stalno morate da trenirate i nastojite da poboljšavate rezultate. Ako trčite brzo, da nastojite da održite kondiciju. Dosta toga zajedničkog sa sportom i sreća je da mladi u Novom Pazaru imaju profesora Šemsudina Plojovića, koji mnogo toga zna iz prve ruke”, rekao je Rismal, jedan od osnivača slovenačke kompanije Pasadena i prvi izdavač časopisa Monitor.

Koordinator Regionalnog centra Šemsudin Plojović tvrdi da je put od osnivanja do razvoja jedne start up kompanije prilično komplikovan i pun izazova.

On je istakao da mnogi misle da su sami sebi dovoljni za razvoj kompanije, ali da kada pogledaju uspešne onda shvate da svi oni imaju adekvatnu podršku.

“Mnogo je preduslova da bi bili uspešni, od kojih je prvi da dobro poznajete ono što radite, jer ne postoji dobar proizvod koji su razvili loši developmenti. Potrebno je dubinsko znanje, a onda je potrebno da vas neko provuče kroz tu biznis priču”, rekao je Plojović.

On je pojasnio da malo preduzeće raste malo po malo, sa ciljem da dugoročno posluje i ima profit, dok start up brzo napreduje i brzo se širi, da bi ga na kraju neko od velikih otkupio.

A.Bajrović

Izvor Freemedia




Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *