Fejsbuk prevara hara Srbijom, ljudi u očaju zovu policiju: Nikako ne odgovarajte na ovu poruku!

824

Na Fejsbuku se u poslednjih nekoliko dana, mahom putem grupa, sve veći broj korisnika žali da su im poznanici tražili jednu te istu, određenu uslugu – da podignu novac umesto njih jer im je, navodno, blokirana kartica. Zapravo, reč je o dobro osmišljenoj prevari koja ima za cilj da dođe do podataka sa vaše bankovne kartice.

More fotografija poruka putem kojih Fejsbuk korisnici obaveštavaju jedni druge da su profili njihovih prijatelja hakovani, na prvi pogled deluju kao da vam piše upravo ta osoba, obraćajući se prijateljskim tonom i tražeći naizgled bezazlenu uslugu.

“Ej šta radiš? Treba mi jedna usluga ako može? Imam karticu za bankomat ali mi je blokirana i ne mogu da podignem novac, imam onu elektronsku aplikaciju na telefon što mi dali iz banke i preko aplikacije jedino mogu da prebacim pare na karticu ne mogu na žiro račun, ako ti imas karticu za bankomat da ti prebacim na nju pa kad ti legne samo da podigneš na bankomat i da mi javiš. Samo mi pusti slike sa obe strane da ti uplatim”, glasi poruka prevaranata na koju upozoravaju korisnici.

Kao i mnoge druge i ova ima za cilj da prikupi vaše podatke koji se nalaze na kartici, zbog čega prevaranti traže da je fotograšete i sa lica i sa naličja. Na meti dobro poznatih prevara nalaze se i korisnici čijim profilima je lako pristupiti, odnosno oni koji nisu preduzeli sve korake da svoj profil učine što sigurnijim, ali i njihovi prijatelji koji bi mogli da se “upecaju” na pomenutu “uslugu”.

Da je reč o prevari, mnogi su počeli da sumnjaju čim su primili poruku ovog sadržaja, budući da je napisana sa nekoliko grešaka, dok su se neki na nju i upecali, misleći da im pišu prijatelji. Zbog toga u poslednja 24 sata i policija, navodno, beleži veliki broj prijava iste prevare, svedoči jedna korisnica.

Naime, na Vacap aplikaciju žrtve stiže poruka “zainteresovanog kupca” sa ukrajinskog broja telefona, sa lažnim linkom do sajta “Pošte Srbije”, gde bi trebalo ukucati lične podatke kako bi se izvršila isplata.

“Ističemo da ni “Pošta Srbije”, ni “Post Express” ne komuniciraju sa građanima na ovaj način i savetujemo im da budu dodatno oprezni, da ne otvaraju linkove u primljenim porukama i da ne unose svoje podatke”, navodi se u saopštenju JP “Pošta Srbije”.

Izvor Blic




Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *